מיתוג - היסודות



ניתן להגדיר מיתוג כעשיית מוניטין או התרשמות בשוק באמצעות איכות או נכס ייחודי. מותג הוא גם תווית, מונח, סמל או אפילו כל מאפיין המזהה מוצר או שירות אחד כשונה מזה של אחרים. מיתוג הוא כלי שיווקי חיוני ואסטרטגיה עסקית יעילה. מיתוג הוא גם גורם חשוב בבניית ושימור קשרים עסקיים עם לקוחות, ספקים ועמיתים. הוא גם קובע חשוב לאטרקטיביות של מוצר או שירות.


המיתוג מתחיל ביצירת לוגו, כרטיס ביקור או שורת תגים. לאחר מכן משתמשים בנכסי מיתוג לחיזוק הלוגו או שורת התגים. נכסי מיתוג צריכים להיות דברים מוחשיים, כגון ערוצי פרסום, סיסמאות ותמונות ארגוניות. הרעיון הוא ליצור ייצוג חזותי עקבי וניתן לזיהוי שיזכרו לכל הרואים אותו. האלמנט החזותי צריך להיות אטרקטיבי, מעניין ובלתי נשכח, אך לא צריך להטעות.


טכניקות המיתוג היעילות ביותר כוללות מספר אלמנטים. תמיד צריך לעצב לוגו ולהדפיס אותו על חומרים שיראו אנשים רבים. לוח צבעים המשמש בשילוב עם דימויים מתאימים יכול ללכת רחוק לקראת יצירת מסר מיתוג יעיל.


חלק חשוב מאוד במיתוג הוא ערכי המותג או הצהרת המשימה. הצהרת המשימה היא ליבת המותג ומייצגת את הנושא המרכזי של העסק. ערכי המיתוג צריכים להיות בהרמוניה עם צרכי המוצר, הצרכן והשוק. ערכי המיתוג צריכים להתבסס על העדפותיהם והתנהגויותיהם של הצרכנים. ערכי המשימה והמשימות עשויים להשתנות בהתאם לתרבות, לחברה ולתעשייה. הצהרת מותג או הצהרה חזותית, שעשויה להיות פשוטה מאוד, עשויה להתנגש עם ההתנהגות בפועל של הצרכנים או בעלי עניין אחרים.


מטרת המותג או הצהרת החזון מוצגים בדרך כלל כייצוג גרפי או טקסט. זה עשוי להיות עלון, כרטיסי ביקור, נייר מכתבים, פוסטר או שלט חוצות. במקרים רבים, יש למסור את זהות המותג בהצהרה אחת, תוך הכללת כל ההגדרות הקשורות ומידע הרקע. ייתכן שיהיה צורך לפרש את התוכן כדי לעמוד ביעדי ויעדי המותג וייתכן שיהיה צורך במספר גרסאות של ההצהרה.


סיסמאות מיתוג שימושיות מאוד בהגדרת זהות המותג. הם יכולים לשמש ביטוי מובהק להסברת מושג, או שהם יכולים לשמש גשר בין אלמנטים מיתוגיים שונים. סיסמאות מיתוג נועדו לעורר תגובה רגשית מצד הקהל. סלוגן קליט הוא מושך שמושך מאזין במהירות. לסלוגן מותג יעיל יש מספר אלמנטים מרכזיים המרכיבים סיסמה טובה:


מרכיבי המיתוג כוללים את שם ותדמית החברה, ערכיה והצהרת החזון שלה, איכות ושירות, מיצוב תחרותי, בסיס לקוחות והצעת מכירה ייחודית. שמה ותדמית החברה ליצירת הזדהות חזקה בתוך נישה ולהבטחת רמת הכרה מול הצרכנים. הצהרת הערכים והחזון ליצירת פלטפורמה אידיאלית לתקשורת של יכולות הליבה של החברה וליצירת זהות תאגידית מאוחדת. אלמנט האיכות והשירות מסייע למשוך צרכנים תוך מתן מקור הכנסה אמין ועקבי.


ניתן לבצע מיתוג ביעילות בצורה נכונה על ידי שילוב שלושת העקרונות הבסיסיים של המיתוג: עקביות, ייחודיות ומטרה. עקביות מתייחסת למאמץ המיתוג המנוהל בצורה אחידה וקוהרנטית. לדוגמה, שימוש באותם צבעים בעת קידום חברת ביטוח רכב אינו בונה מודעות למותג. כמו כן, קידום מסרים זהים באתר אודות ניקוי ותחזוקה של מכוניות אינו תורם גם לבניית מודעות למותג.

2 views0 comments