אילו אסטרטגיות של מילות מפתח הן היעילות ביותר?



בשליפת מידע, מונח לאינדקס, כותרת נושא או תווית, בנתוני הפניה, היא מילה הלוכדת את נושא המסמך בצורה שימושית. מונחי אינדקס יוצרים אוצר מילים פונקציונלי לשימוש במקורות הפניה דיגיטליים. מונח נושא, למשל, יכול להיות כותרת, שם מחבר ותאריך (תאריך). זוהי מילת אינדקס המשמשת את המעבד לאחזור מידע על נושא.


מילות מפתח, הנקראות גם מונחי מפתח, מונחים המבוססים על מה שמנוע חיפוש רואה כאשר משתמש מקליד בחיפוש. מילים אלה, המקושרות להיפר -קישור, נאספות לאחר מכן על ידי מנוע חיפוש ומשמשות אותו כדי לסייע לו לבנות את אינדקס דפי האינטרנט שלו. מילות מפתח יכולות להתייחס לנושא, לפריטים שחיפשת או שניהם. לדוגמה, אם משתמש מקליד את המונח "תפוח" במנוע החיפוש, כלי מחקר מילות מפתח עשוי לקלוט את המונח "מוצרי תפוח", "מחשבי תפוח" או "טכנולוגיית תפוחים". ניתן לתכנת כלי מילות מפתח שיחפש באופן ספציפי את מונחי המפתח הללו וייצור מילות נושא קשורות.


קושי במילות המפתח קשור גם לנפח החיפוש. ככל שקושי מילת המפתח גבוה יותר, כך נפח החיפוש נמוך יותר. המשמעות היא שככל שמילת המפתח תהיה קשה יותר לייצר יותר תנועה לאתר. לדוגמה, מילת המפתח "פוקר מקוון" היא בעלת נפח נמוך, ובכך היא מאפשרת לייצר קישורים נכנסים בקלות יחסית. עם זאת, מילת המפתח "קזינו מקוון" היא בעלת נפח גבוה מאוד, כלומר נדרשת עבודה רבה לייצר קישורים נכנסים לאתר מסוג זה.


מומחי SEO ממליצים להשתמש במילות מפתח עם זנב ארוך בתדירות גבוהה יותר, אך עבור יישומים מסוימים, מילות מפתח לטווח קצר מתאימות יותר. אלה מילות המפתח בהן משתמשים ביישום "נישה". דוגמאות לכך הן יישומי בנקאות מקוונת, שירותי נדל"ן, מוצרי חיות מחמד, מוצרי בריאות ואתרי היכרויות. ביישומים אלה, סביר להניח כי היקף החיפושים המתבצע מדי חודש יהיה גבוה מאוד, מה שמקשה על השגת נפח מילת המפתח באמצעות שיטות אחרות. זו הסיבה שמנהלי אתרים התעניינו יותר ויותר בשימוש בכלי מילות מפתח נישה כגון כלי מילות המפתח החינמיות של Google.


הדירוגים תלויים במידה רבה גם בנפח החיפוש של מילות מפתח בודדות. באופן כללי, ככל שיבוצעו יותר חיפושים אחר מילת מפתח נתונה, הסיכוי גבוה יותר שמילת המפתח תדורג היטב במערכות הדירוג האורגניות או האלגוריתמיות. מנועי החיפוש לוקחים בחשבון מספר גורמים בעת קביעת הדירוג, כולל נפח החיפוש הכולל, תוצאות תחרותיות, קישורים מהמתחרים ומספר השנים שהאתר קיים. אתרים חדשים יותר נוטים לבצע ביצועים טובים יותר במערכות אלה מכיוון שהם טריים ונוטים לספק נפח חיפוש טוב יותר.


מנהלי אתרים שרוצים לדרג עבור מילות מפתח מסוימות מנסים לעתים קרובות למצוא מילות מפתח עם תחרות נמוכה, נפח חיפוש גבוה ו/או נישות לא מנוצלות. עם זאת, לפעמים קשה למצוא מילות מפתח בעלות תחרות נמוכה, נפח חיפוש גבוה, אך עדיין לא מנוצלות על ידי מתחרים בשם גדול. הבעיה הגדולה ביותר במציאת מילות מפתח אלה היא שלעתים קרובות אתה צריך לשלם כדי להתחרות בחברות בעלות שם גדול. בעוד Pay-per-Click מציעה דרך להתחרות מבלי להוציא כסף, רוב האנשים מחפשים מידע באינטרנט בחינם. לכן הדרך היחידה להתחרות באמת היא למצוא מילות מפתח שהן חופשיות לשימוש ולכן חופשיות להתחרות בהן.


אסטרטגיה אחרונה למנהלי אתרים שרוצים לדרג מילות מפתח עם זנב ארוך היא להתמקד בכמות החיפושים ולא באיכות של כל שאילתת חיפוש. לדוגמה, אם תזין "כיצד לכבות את המחשב" בגוגל, סביר להניח שתמצא מספר אתרים בנושא זה. סביר להניח שכל אחד מאתרי האינטרנט האלה ידרג גבוה בקטגוריות שלו, ולכן הרעיון הוא למצוא כמה שיותר מילות מפתח בעלות זנב ארוך. החיסרון כאן הוא שלמילות המפתח הזנבות הארוכות האלה לא יתבצעו חיפושים רבים. מילות מפתח אלה דורשות לרוב תוכן חדשני ומיומנויות מחקר מילות מפתח טובות.


תשלום לפי קליק יכול לעזור לך למקד מילות מפתח ספציפיות, אך עליך גם למצוא דרכים לדרג מילות מפתח שאינן פופולריות. אנשים רבים מחפשים מידע באינטרנט, כך שיש הרבה מקומות ברשת בהם ניתן למצוא מילות מפתח בעלות תחרות נמוכה. בנוסף, מנועי החיפוש מתעלמים לעתים קרובות ממילות החיפוש בגלל נפח חיפוש נמוך. ללא קשר, בין אם אתה בוחר לשלם לכל קליק או אסטרטגיה חינמית לפרסום PPC, שימוש במילות מפתח אלה בתחרות נמוכה יכול לעזור לך להשיג תוצאות חיפוש גבוהות יותר על מנת להוביל תנועה ממוקדת יותר לאתר שלך.

2 views0 comments